C3X는 SK broadband의 Kids remote controller ZEMPEN 프로젝트를 진행했다. SK broadband는 기존 BTV 플랫폼을 활용한 유아 컨텐츠 사업을 확장하고 있지만 복잡한 TV리모컨으로는 사용자 특성상 컨텐츠를 즐기기에 적합하지 않았다. 어린이들이 컨텐츠를 편리하게 소비할 수 있는 피지컬 UI의 필요성을 바탕으로 사용자가 친근하게 느낄 수 있는 제품의 방향성을 제안하였다. SKB의 브랜드 캐릭터 브로비를 활용하여 토이 컨셉을 채택함으로써, 브랜드의 정체성까지도 담았다. 캐릭터의 경우 사출에 적합하도록 디자인을 수정하였으며 하반신 파트를 나누어 제품의 퀄리티를 극대화하고 피지컬 UI를 배치하였다. 제품에서 리모트 컨트롤의 성격을 갖고 기능을 하는 버튼들은 바디로부터 부드러운 면으로 잇고 접힌 포인트들을 더해 귀여움을 강조했다. 제품이 많지 않은 클라이언트의 특성을 고려하여 브랜드 컬러 계열 색상을 채택하여 브랜드 정체성을 높였다.
C3X proceeded with SK broadband's Kids remote controller ZEMPEN project. Although SK broadband is expanding its infant content business using the existing BTV platform, it was not suitable for enjoying content due to the characteristics of users due to its complex TV remote control. Based on the need for a physical UI that allows children to conveniently consume content, the direction of the product that users can feel friendly was proposed. By adopting the toy concept using SKB's brand character Broby, it even contained the brand's identity. In the case of characters, the design was modified to suit injection, and the quality of the product was maximized by dividing the lower body part, and the physical UI was placed. The buttons, which function with the characteristics of remote control in the product, are connected to the soft side from the body and added folded points to emphasize cuteness. Considering the characteristics of clients that do not have many physical products, Brand Color-based colors were adopted to enhance brand identity.